Topbloemen.nl uitgeroepen tot beste retail website van Nederland

Op 21 september 2016 publiceerde WUA voor het eerst de Digital Excellence Monitor als opvolger van de WUA 100. In deze monitor scoort Topbloemen.nl de nummer 1 positie in de categorie Retail.

De Digital Excellence Monitor 2016 is de opvolger van de WUA Top 100, de jaarlijkse hitparade van beste websites van WUA. Er is gekozen voor een nieuwe opzet en een nieuwe focus. Die focus is tweeledig: enerzijds ligt de nadruk op de branches waar WUA veel onderzoek in doet en anderzijds ligt de focus volledig op customer experience. Voor het eerst laat WUA het thema Vindbaarheid (gevonden worden in het oriëntatieproces) tijdelijk los en kijkt men alléén naar de ervaringen die consumenten hebben gehad op digitale domeinen tijdens de onderzoeken die in een jaar tijd uitgevoerd zijn.

Bloemen beste Look & Feel

Vooral door de positieve beoordelingen van de Look & Feel weet Topbloemen.nl de beste customer experiance te bieden. ANWB neemt de derde positie in met de hoogste score op Merk en een goede score op Look & Feel. Qua aanbod blijft ANWB juist achter op de meeste aanbieders in de (sub)top.

Edwin van Arkel eigenaar Topbloemen.nl zegt:
“We zijn continu bezig de beleving en het bestelproces op onze site te verbeteren. Onze reviews zijn daarbij erg belangrijk en we zijn trots op onze waardering van 9.0. Bloemen zijn een kwetsbaar product, er kan veel fout gaan in het proces van bestellen tot aan het bezorgen. Onze processen zijn zo ingericht zodat alle kwetsbaarheden vooraf zoveel mogelijk worden uitgesloten. Daarnaast werken we enorm aan onze naamsbekendheid. Dit begint ook zijn vruchten af te werpen! Kwaliteit, betrouwbaarheid en luisteren naar onze klanten zijn voor ons het belangrijkste.”